ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Дистанційне навчання на кафедрі фізики і загально інженерних дисциплін: доступність і якість

Закінчується сесія на факультеті водного господарства, будівництва та землеустрою, якій передували два з половиною місяці дуже інтенсивної системи освіти  - дистанційного навчання. Знання, які студенти показують на іспитах, в якійсь мірі свідчать про переваги і недоліки такої системи.

Хоча здавалося, що технічні проблеми будуть найбільшим викликом, досвід кафедри фізики та загально-інженерних дисциплін показав, що ці проблеми вирішуються порівняно легко. Ми використовували всі доступні сучасні комунікативні засоби і передові напрацювання дистанційних методів. Постійна робота на платформах  Zoom і Skype дали можливість хоч трохи, але наблизитися до студента в живому спілкуванні.

 

Викладачі кафедри перейшли на інший формат подачі матеріалу, намагалися зробити заняття зі студентами більш інтерактивними, більш цікавими. З цією метою створювалися відео з вирішенням завдань розрахунково-графічних і контрольних робіт, що поклало початок створення навчальної фільмотеки.

 

Необхідно відзначити, що не існує двох однакових програм для дистанційного навчання. Можуть бути подібні методи і форми, проте, в цілому навчання завжди буде відрізнятися. І навіть при наявності єдиних стандартів і загальних вимог, фактичне навчання з різних дисциплін дуже відрізняється. Особливо ця відмінність позначається на навчанні технічних дисциплін. Більшість дисциплін кафедри фізики та загально інженерних дисциплін практично не переводяться в дистанційний формат, оскільки вимагають виконання лабораторних чи інших робіт. Ще задовго до карантину на заняттях в студентських наукових гуртках ми почали створювати відео заняття з виконання лабораторних робіт, що дало можливість хоч частково, але вплинути на проблему.

 

Ситуація з карантином показала, що, незалежно від того, як він закінчиться, освіта в Україні вже не буде такою, як до карантину. І нам треба бути готовими йти в ногу з часом. Дистанційне навчання робить освіту доступнішою, але, вибираючи його, ми не повинні вибирати між доступністю і якістю.

Автор: Ємел’янова Т.А. (28.05.2020)