ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Результати опитування користувачів наукової бібліотеки ДВНЗ «ХДАУ»

 

Науковою бібліотекою ДВНЗ «ХДАУ» проводилось опитування викладачів та студентів за темою «Сучасна бібліотека ВНЗ очима студентів». Опитування проводилося з метою виявлення проблемних ділянок діяльності і для планування розвитку НБ.

В опитуванні взяли участь 64 респонденти, з них: 75% студентів, 11% науковців та аспірантів, 6% педагогів, 8% інші користувачі. Читання, як спосіб отримання інформації, виявилось важливим для більшості опитаних - 75%.

Були отримані наступні результати:

Більшість опитаних звертається до бібліотеки кілька разів на рік (36%).

Найчастіше користувачі звертаються до бібліотеки для задоволення інформаційних потреб, пов'язаних з отриманням літератури для написання доповіді, реферату, курсової, для підготовки до екзамену, семінару, практичної роботи (56%), частина респондентів для науково дослідної роботи (31%), 6% відвідують бібліотеку для того щоб скористатися послугами мережі Інтернет, Електронним каталогом та базами даних, зустрітися з друзями в залах бібліотеки, прийняти участь в її культурних заходах.

Найпопулярніша бібліотечно-інформаційна послуга якою користуються відвідувачі це отримання літератури з фонду абонементу (60%).

Електронним каталогом для пошуку необхідної інформації користуються 62 % опитаних. Допомоги бібліотечного фахівця при користуванні каталогами потребують 75% респондентів.

Web-сторінкою бібліотеки на сайті університету користуються 42% респондентів. Сторінку бібліотеки у соціальній мережі Фейсбук відвідує лише 23%, інші не знають про існування такої сторінки або взагалі не користуються ФБ.

Більшість опитаних хотіли б бачити на Web-сторінці бібліотеки або на сторінці у соціальній мережі Фейсбук перелік літератури по тематичним категоріям та напрямкам, нові надходження до бібліотеки, електронні версії підручників.

Більшість опитаних (87%) задовольняє фонд наукової бібліотеки ДВНЗ «ХДАУ». Але респонденти висловили думку, що с деяких тем літератури недостатньо:

  • Переробка і зберігання с.-г. продукції;
  • Технологія харчового виробництва;
  • Біологія продуктів харчування;
  • Поведінка риб;
  • Книги з кулінарії;
  • Сучасна художня література
  • Комікси;
  • Пригодницькі романи;
  • Сучасні фахові періодичні видання;
  • Нової літератури за останні роки. 

            Більшість опитаних (60%) надають перевагу змішаним (книга+інтернет) джерелам інформації, в той же час 31% традиційному (книга), а 9% інноваційному (інтернет).

            Для впровадження додаткових платних послуг користувачі надали б перевагу:

  • підготовці бібліографічних списків за замовленням – 31%
  • пошуку інформації в мережі Інтернет – 30%
  • індивідуальному смс-інформуванню за темою дослідження – 15%

Більшість респондентів – студенти, переконані, що бібліотечні послуги повинні бути безкоштовні.

Серед зауважень і пропозицій щодо поліпшення роботи бібліотеки користувачі обрали наступні:

  • Покращення комплектування  - 48%
  • Покращення технічного оснащення  -  45%
  • Створення Wi-Fi зон у читальних залах  -  58%
  • Створення зон вільного спілкування у читальних залах  - 12% 

Також користувачі запропонували: придбати сканер, оснастити читальні зали комп’ютерами, покращити освітлення, покращити опалення читальної зали, розширити сервісні послуги, що надає бібліотека, передплатою електронних варіантів періодичних видань.

 

 Отже, можна зробити висновок, що для більшості опитаних наукова бібліотека – це насамперед осередок оперативного отримання безкоштовної інформації, можливість для спілкування, саморозвитку. Користувачі усвідомлюють необхідність бібліотеки для повноцінного навчання, наукової та дослідної роботи, але недостатньо поінформовані щодо послуг, які надає наукова бібліотека. Тож треба працювати над поширенням інформації про діяльність наукової бібліотеки ДВНЗ «ХДАУ». Для більш повного задоволення інформаційних потреб користувачів потрібно доповнити фонд бібліотеки електронними інформаційними ресурсами (науковими, навчальними, періодичними виданнями та електронними базами даних), організувати для читачів робочі місця оснащені сучасними ПК.