Представники ХДАЕУ долучилися до міжуніверситетської дискусії про академічну доброчесність і науку в цифрову епоху!
Представники ХДАЕУ долучилися до міжуніверситетської дискусії про академічну доброчесність і науку в цифрову епоху!
До Дня науки представники Херсонського державного аграрно-економічного університету взяли участь у міжуніверситетській експертній дискусії «Доброчесність і наукова комунікація в цифрову епоху». Захід відбувся в рамках ініціативи «Острівці Прогресильності» за участі партнерських університетів з усієї України.
|
|
У фокусі обговорення — виклики, які постають перед науковою спільнотою в умовах стрімкого розвитку цифрових технологій та штучного інтелекту. Зокрема, учасники дискутували про:
- Штучний інтелект та академічну доброчесність — як балансувати між інноваційними можливостями та збереженням етичних стандартів у дослідженнях.
- Статистику використання ШІ молоддю — зростання популярності генеративних інструментів і потребу у формуванні цифрової грамотності.
- Перспективи регулювання плагіату ШІ-творів — виклики для правового поля та необхідність адаптації академічних політик.
- Сучасні можливості та обмеження онлайн-сервісів із виявлення текстових подібностей — як інструменти допомагають (і де вони не справляються) в боротьбі з недоброчесністю.
- Юридичні механізми захисту інтелектуальної власності — особливо в контексті використання цифрових технологій.
- Роль молодіжних наукових спільнот — як молоді дослідники можуть стати рушієм формування культури доброчесності та інноваційного лідерства.
|
|
|
|
Цей міжуніверситетський діалог став важливою платформою для обміну ідеями, досвідом та баченням майбутнього української науки. Представники ХДАЕУ вкотре продемонстрували активну позицію в актуальних науково-освітніх процесах, підтверджуючи відкритість університету до нових викликів і трансформацій.
|
|
|
|
Розбудова академічної доброчесності — це не лише про контроль і перевірки. Це про культуру, довіру, розвиток критичного мислення і свідоме використання сучасних технологій.
Автор: Навчально-методичний відділ (13.05.2025)