Що таке сталий туризм та як він вливає на туристичний сектор економіки
Зростання значимості туризму та загострення проблем, пов’язаних з його розвитком, змушують говорити про необхідність змін та пошуку нових векторів розвитку. Це стало причиною численних спроб адаптації головних положень і принципів концепції сталого розвитку до контексту туризму. Особливо актуально це звучить для України, країни з колосальним туристично-рекреаційним потенціалом, яка покладає великі надії на туристичний сектор економіки. Саме зараз Україна має можливості розвивати туристичну індустрію на засадах сталості. Звичайно, концепція розвитку сталого туризму, з повним дотриманням принципів гармонійного розвитку, є складною в реалізації, але водночас вона є ідеалом, орієнтиром, до якого слід прагнути.
В рамках роботи Школи аграрного лідера ХДАЕУ, яку відкрив проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності Олександр Аверчев, студенти спеціальностей «Туризм» і «Готельно-ресторанна справа» мали можливість ознайомитися зі сталим туризмом.
Особлива увага на цьому заході була приділена: поняттю сталого туризму, передумовам виникнення сталого туризму, принципам та місцю сталого туризму в системі сталого розвитку економіки та ін.
Ознайомила здобувачів у цьому напряму Лада Данік, гід-перекладач, членкиня Всеукраїнської асоціації гідів, яка провела презентацію на тему : «Sustainable Tourism».
Як, зазначила спікер школи, сталий туризм складається з таких елементів:
- просування ідеї турботливого ставлення до довкілля та сталого розвитку території, яка є предметом туристичного відвідування;
- планування подорожі заздалегідь, продумуючи у тому числі шляхи утилізації відходів;
- прорахування економічної собівартості туристичного продукту;
- аналіз можливих негативних наслідків розвитку туризму в регіоні;
- environmentally-friendly практики надання туристичних послуг та ін.
Хочемо висловити подяку пані Ладі за цікаву та пізнавальну розповідь про еко-туризм, сільський туризм, агротуризм та сталий туризм, щодо міжнародного та локального сталого туристичного продукту та багато-багато іншого.
Автор – доцент кафедри готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов Кацемір Я.В. (18.03.2021)