Результати міжнародного стажування «Fundraising and organization of project activities in educational establishments: european experience»
Науково-педагогічні працівники Херсонського державного аграрно-економічного університету професор Олександр ПРИСТЕМСЬКИЙ, доценти Аліна САКУН, Тетяна БОЙКО, Ольга ДЕМЕНТЬЄВА та викладачі Юліана КОТОВСЬКА, Вікторія ЛАВРИСЬ, Анна ДВОРНА у період з 22 квітня по 28 травня 2023 р. пройшли міжнародне стажування «Fundraising and organization of project activities in educational establishments: european experience».
Метою стажування було сформувати в учасників загальне уявлення щодо проєктного менеджменту та практичні навички розробки власних освітніх проєктів; узагальнити міжнародний досвід та адаптувати його до використання в Україні.
Сучасні та актуальні теми тренінгів були проведені з використанням сучасних інноваційних підходів та мали практичну спрямованість. Під час стажування учасники мали змогу опанувати новітні форми викладання, застосовували інноваційні технології, які зручно використовувати в сучасних умовах цифровізації освітнього процесу. Заняття проходили як в індивідуальному, так і груповому форматі, що надало змогу спілкуватися з великою кількістю учасників, робило стажування живими, активними, позитивними та надало можливість вчитись один у одного.
Співорганізаторами міжнародного стажування виступили:
Аліція Новак, доктор габілітований, професор, завідувач кафедри Польсько-Українських Студій Ягеллонського університету.
Ірина Цимбал, директор Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук, Заслужений працівник освіти України.
Валєри Окуліч-Казарін, доктор габілітований, МВА, професор факультету соціальних наук і інформатики, Вища школа бізнесу - Національний університет святого Луїса (Польща) та член Польського економічного товариства (Польща).
Олександра Запольска, експерт з проєктного менеджменту, співзасновниця фундації «Зустріч».
Головним ментором виступав Микола Журба – професору Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (Україна), який надихав, вчив, знайомив, надавав знання.
Проєктна діяльність почалася з розгляду шляхів формування м’яких навичок (softskills), як передумови підвищення ефективності командної роботи.
Було розглянуто стадії розвитку командної роботи за Брюсом Такменом.
Під час виконання практичних завдань було набуто навичок складання Піраміди Франкліна, як комплексної системи постановки та досягнення цілей, розрахована на все життя, а також планування проєктної діяльністі за матрицею Ейзенхауера.
Планування проєктної діяльності починається із 7 запитань – це модель 7START. Наступні етапи – це SMART-аналіз, SWOT-аналіз.
Важливим етапом проєктної діяльності є розробка матриці стейкголдерів, стратегія якої включає наступні етапи: інформувати, комунікувати, залучати, працювати.
Результатом проєктної діяльності та основою практичної частини було складання загального бюджету проєкту.
По завершенню стажування учасниками було отримано сертифікати міжнародного зразка та додаток із детальною інформацією про освітні компоненти й результати стажування.
Організаторам стажування висловлюємо вдячність за цікаві заняття та оригінально побудовану програму навчання. Це дійсно було корисно ознайомитися із новим досить ефективним форматом роботи.
Автор: Тетяна БОЙКО