ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Профорієнтаційна робота кафедри готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов

Сьогодні, 26 квітня 2023 року, кафедра готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов провела традиційну зустріч із учнями 11 класів Херсонського ліцею журналістики, економіки та правознавства Херсонської міської ради. Тема зустрічі – Національна кухня Великобританії та США: історичні та культурологічні особливості.

Британська національна кухня відома на весь світ своєю старовинною історією та традиційними рецептами. Британці дуже пишаються своєю кухнею та надають їй величезного значення. Водночас, національні кухні англомовних народів – британців, американців тощо – увібрали в себе й міжнаціональні риси завдяки активній міграції представників інших народів та колоніальній політиці Великобританії аж до кінця ХХ сторіччя. Кухня англомовних країн, особливості приготування та вживання їжі, сприйняття носіями англійської мови тих чи тих предметів побуту, продуктів харчування – все це знайшло своє відображення в англійській мові, переважно на рівні лексики та фразеології.

Занурившись в історію Британських островів, доцентка кафедри готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов Юлія Главацька здійснила ретроспективний екскурс розвитку англійської кухні.

В англійській мові виокремлюють декілька способів номінації страв: номінації, зумовлені складом і способом приготування страви; номінації, пов’язані з локальною віднесеністю страви; номінації, що вказують на час прийняття їжі (сезон; день тижня; частина дня); номінації на честь видатних особистостей (творець страви; відома історична особистість) тощо.

Здобувачі закладу середньої освіти виявили зацікавленість в особливостях англійської кухні, яку можна відстежити в ідіоматичних фразах, пов’язаних із їжею: The proof is in the pudding (Поки не спробуєш – не впізнаєш); To be the cream of the crop (Бути найкращим з найкращих); That’s the way the cookie crumbles (Ось такі пироги!).

Цікавою виявилися й рубрика «Кулінарні звички геніїв». Здобувачі вперше почули, що, до прикладу, Стів Джобс, засновник Apple, переважно харчувався фініками, мигдалем і морквою. Вирішальним у виборі назви своєї кампанії став факт яблучної дієти, якої дотримувався Стів Джобс: Apple” – весела, енергійна назва, яка ні до чого не зобов’язує”.

Також здобувачі мали нагоду ознайомитися з найпопулярнішими «гастрономічними» фразами та висловами, серед яких: To have a sweet tooth –  бути солодкоїжкою; Yummy! – Смакота!; A balanced diet – збалансоване харчування тощо.

Дякуємо керівництву закладу за можливість плідної співпраці. Сподіваємося на подальші зустрічі.

Автор – Юлія Главацька.