Кураторська година: Енергозбереження в дії
У студентів 1 та 2 курсів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія факультету архітектури та будівництва Херсонського державного аграрно-економічного університету, пройшла кураторська година присвячена темі: «Енергоефективності та енергозбереження» - куратор академічної групи, асистент кафедри будівництва архітектури та дизайну – Денис БАРУЛІН. Куратор ознайомив здобувачів із реалізованим демонстраційним проектом «Впровадження економічно доцільної моделі сталого енергетичного розвитку теплопостачання на прикладі теплового району міста Гола Пристань» та яких результатів вдалось досягти команді проєкту.
Проєкт має досить складну і довгу назву, але таку просту і зрозумілу мету – дати можливість нашим нащадкам жити у екологічно чистій та процвітаючій державі!
В рамках даного проекту впроваджено енергоефективні заходи в Голопристанській ЗОШ І –ІІІ ст. №1, Дошкільному навчальному закладі комбінованого типу /ясла-садок/ №1 «Олімпієць» та проведена реконструкція котельні, що опалює ці заклади із заміщенням природного газу біопаливом.
На реалізацію цих заходів Європейський Союз виділив 700 000 євро грантових коштів, а Голопристанська міська рада у якості співфінансування виділила з бюджету 181 863 євро.
Здобувачам були презентовані основні роботи в рамках проєкту, серед яких:
- У школі замінили усі старі вікна та двері на нові енергоефективні з опором теплопередачі 0,75 м2/К*Вт (при мінімально допустимому значенні показника 0,6 згідно ДБН В.2.6-31:2016). Тож новенькі вікна відповідають не лише українським нормам, а й європейським.
- Дах будівлі утеплили спіненим поліуретаном з товщиною напилення 14 см, фасад був утеплений системою скріпленої зовнішньої теплоізоляції Ceresit (товщина мінеральної вати 10 см), також утеплили цоколь будівлі.
- Додатково у школі провели реконструкцію внутрішньої системи опалення, замінили усі радіатори та проклали нові трубопроводи опалення, а в спортивному залі встановили стельові кліматичні панелі EFFI, які за своїм принципом гріють не повітря, як звичайні батареї до яких ми звикли, а поверхні предметів за рахунок інфрачервоного випромінювання, тож прилади є більш ефективними для опалення великих приміщень.
- У дитячому садку в рамках проекту замінили двері, також провели реконструкцію внутрішньої системи опалення, зробили поточний ремонт покрівлі, системи водопостачання та зливної каналізації.
Завдяки впровадженню комплексу енергоефективних заходів вдалось скоротити споживання теплової енергії у школі та садку на 50 %.
Не менш важливим позитивним моментом є досягнення комфортного температурного режиму в приміщеннях школи. Лише, тільки, після заміни вікон у класних кімнатах температура піднялась майже на 3 оС та зникли протяги, що дуже позитивно відзначилося на здоров’ї учнів та вчителів, які проводять у школі до 60 % свого часу. Раніше температура в приміщеннях опускалася до 13 – 15 оС, а після закінчення впровадження енергозберігаючих заходів тримається 20 – 21 оС.
У котельні встановили два нових котла потужністю 320 кВт кожен, які працюють на біопаливі, систему автоматичної подачі палива, так зване «живе дно», нові, менш енергоємні, насоси та сучасні прилади обліку і погодного регулювання. Замінили старі теплові мережі на нові, попередньо ізольовані.
Після впровадження цих заходів вдалось скоротити викиди СО2-еквіваленту/рік на 96%.
Студенти настільки захопилися процесом реалізації проекту, що попросили більш детально розглянути енергоефективні заходи, що були впроваджені, і домовилися з куратором провести ще кілька зустрічей на цю тему. Бачити як у здобувачів горять очі від жаги до знань це, напевно, найприємніше в роботі викладача, особливо у такий не легкий час для нас усіх.
Автор: асистент кафедри будівництва, архітектури та дизайну Денис БАРУЛІН (03.10.22)