Підготовка викладачів кафедри ботаніки та захисту рослин до лабораторних і практичних занять
Формування теоретичних знань і практичних умінь у здобувачів вищої освіти корелює із професійною майстерністю й практичним досвідом викладача. Відомо, що алгоритм проведення лабораторних і практичних занять включає їх планування, розробку, а найголовніше – реалізацію в реальному часі (Real-time). Заняття із навчальних дисциплін спеціальності 202 Захист і карантин рослин мають свої специфічні особливості, пов’язані з виготовленням наочних матеріалів, а відповідно і різним бюджетом часу на їх підготовку та проведення. Так, для забезпечення на поточному тижні високої ефективності лабораторних занять із навчальної дисципліни «Сільськогосподарська фітопатологія» за темою «Хвороби овочевих та плодових культур» викладачами кафедри Дудченко В.В., член-кореспондентом НААН України та асистентом Стеценко І.І. в умовах вологої камери 25 лютого було закладено рослинні зразки овочевих і плодових культур з метою визначення їх ураження патогенною мікрофлорою. Впродовж двох тижнів проводили спостереження за динамікою розвитку патогенів. На чотирнадцяту добу мікроскопічним методом дослідження за морфологічними ознаками спороношення було ідентифіковано збудників хвороб та підготовлено постійні зразки для демонстрації на лабораторних заняттях.
Зразки плодоовочевої продукції у вологій камері ( 1 доба).
Зразки плодоовочевої продукції у вологій камері (7 доба).
Зразки плодоовочевої продукції у вологій камері (14 доба).
Конідії Alternariabrassicae (чорна плямистість капусти).
Міцелій і конідії Alternariaradicina (чорна гниль моркви).
Конідії Fusariumspp. (F. solani, F. oxysporum) суха фузаріозна гниль бульб.
Ооспори та конідії Peronosporadestructor (пероноспороз цибулі)
Конідії Moniliafructigena (плодова гниль) виділені з уражених плодів яблук
Автор: Марковська О.Є. (15.03.2021)