Тарас Шевченко у ХХІ столітті: спроби культурного маркетингу
З нагоди чергової річниці від дня народження Т. Шевченка доцент кафедри готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов Г. Бокшань провела зі студентами економічного факультету дискусію про культурний маркетинг, зосередившись на тому, як просувати образ Кобзаря та його творчість як арт-об’єкти в сучасному мистецькому просторі.
Метою заходу було акцентувати потребу у ребрендингу й переформатуванні сприйняття культурної спадщини Шевченка, підкреслити необхідність звільнення від стереотипів про кріпака-страждальця, наголосивши натомість на особистісних рисах письменника і художника, що мають непроминальну цінність і роблять його актуальним у контексті сьогодення.
Студенти прослухали відеопоезію «Якби зустрілися ми знову…» у виконанні здобувача спеціальності «Готельно-ресторанна справа» Дмитра Рябова, який зумів осучаснити поетичну рефлексію почуттів ліричного героя завдяки використанню популярного саундтреку й суголосній молоді манері читання. Крім того, згадали епатажну виставку «Квантовий стрибок» художника Олександра Грехова, який у Київському метрополітені презентував образ Шевченка у низці мемів: у них Кобзар був візуалізований як відомі персонажі й історичні постаті світової культури.
Студенти подивилися уривок із мультфільму «Кобзар 2015», створений за мотивами вірша «За Байраком байрак…», а також дізналися про низку пісень, написаних на вірші Т. Шевченка, зокрема, «Гайдамацька» гурту Kozak System, «Мені однаково…» Скрябіна та ін. Така подача класики викликає щирий інтерес у студентської молоді, оскільки руйнує стереотипи і дозволяє побачити знайоме під новим кутом зору, що лише сприяє привабливості минулого з точки зору культурного маркетингу.
Автор: доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу й іноземних мов Г. І. Бокшань (09.03.2021)