Дистанційне навчання на кафедрі менеджменту організацій
Менеджери завжди мають бути попереду. Повинні вміти і сказати, і себе показати, і нікого не образити, і бути порядними, професійними, чесними, справедливими, і ще багато-багато чого. Навчити цьому – завдання непросте. Тому викладачам, які здійснюють викладання навчальних дисциплін освітньої програми «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 073 «Менеджмент», потрібно постійно удосконалювати свої вміння, у тому числі - й у сфері застосування інноваційних технологій. В умовах пандемії, це завдання стало ще більш актуальним.
Наразі, з активним впровадженням в освітній процес дистанційного навчання, стало зрозуміло, що це не лише нові виклики для здобувачів вищої освіти та їхніх викладачів, а ще й нові можливості. У цьому ми переконуємося щодня: онлайн-конференції, заняття в Zооm, онлайн-конкурси. Навіть проведення дискусій в групах студентів, які виникають спонтанно в ході виконання ними самостійної роботи. А потім, після виконаної роботи, резюме від викладача: «Бути менеджером нелегко, але надзвичайно цікаво! Ми разом пройшли лише малесенький шматочок шляху до того ідеалу, яким має бути менеджер, але я бачу, що у вас все виходить! Нам усім - викладачам і здобувачам потрібно триматися разом. Команда - це успіх!!! А щоб бути командою потрібно разом працювати: навчання, наукові конференції, тези, статті, гурток, творчі конкурси і багато чого цікавого! Я в вас вірю - ви сьогоднішні кращі, ніж ви вчорашні! Розвивайтеся і радійте життю і юності попри все!))).
Звичайно, здобувачам доводиться багато працювати над складним навчальним матеріалом. І щоб це навчання було в задоволення, викладачі кафедри менеджменту організацій урізноманітнюють методи та форми викладання. Так, надзвичайно цікавими стали для здобувачів, що навчаються на першому курсі економічного факультету за освітньою програмою «Менеджмент», практичні заняття з навчальної дисципліни «Професійна етика та діловий протокол», які містять відеозавдання. Серед них усім найбільше запам’яталися завдання, пов’язані з аналізом власної паравербальної поведінки (із залученням до їх виконання близьких людей, які таким чином карантинний час теж проводили з користю) та формуванням умінь застосовувати паравербальні засоби, що утворюються за допомогою голосу та інтонації, ґрунтуються на тональних і тембрових особливостях мови. Здобувачі вчилися за допомогою інтонаційних засобів передавати думки, почуття, настрій. З цією метою вони знімали і відправляли в групу Viber розповідь казки «Курочка-ряба» так, щоб це була «казка ні про що», казка-трагедія та казка-комедія (тут відзначилася Григорюк О.).
Також читали напам’ять уривок із поезії Т.Г. Шевченка (фото 2 - Лисак А., 3 – Поражинська Я., 4 – Хлюренко І., 5 – Сіренко Н.):
«Якби ви вчились так, як треба,
То й мудрість би була своя.
А то залізете на небо:
— І ми — не ми, і я — не я!
І все те бачив, і все знаю…».
Не менш цікаво проходять заняття з менеджменту на другому курсі. Складні теми емоційно розвантажуються творчими завданнями, серед яких – міні-конкурс «Менеджмент починається з дитинства». На цей конкурс було представлено дитячі вірші, перероблені таким чином, щоб в них було акцентовано увагу на функціях, методах управління. Безперечними переможцями стали Матвєєва Ніна та Махлай Анастасія.
Напрацювання Насті:
«Я лисичка, я сестричка, не сиджу без діла,
Я гусятка пасла, полювать ходила.
А тепер у неділю треба відпочити,
Свою хатку гарнесенько треба покрасити.
А щоб краща була моя хата,
Підготовлю план роботи
Й піду працювати».
А один з віршів Ніни має навіть «карантинні» нотки:
«По дорозі йшов бичок,
Бачить - лізе їжачок,
Як лизнув його бичок -
Поколовся об бочок.
Їжачок сміється:
"То-то, не бери всього до рота".
"Як не брати, - плаче бик, -
до зарплати, може, й рік!"».
Крім того, серед студентів 1, 2, та 3 курсів, що здобувають вищу освіту за ОП «Менеджмент», проводився конкурс поезії, присв’ячений майбутній професії. Ось як гарно пише Дідик Оксана (3 курс):
«Моя робота – просто диво,
Мистецтво, імідж, інтелект.
Погодьтеся, звучить красиво
Французьке слово «менеджмент»».
Дідик Юрій (3 курс) дає настанову:
«Менеджере! Творчим будь!
Успіх твій – це здатність керувати.
Та настанови Друкера ти не забудь,
Як ефективним стати!».
А ось Григорюк Олександра (1 курс) підготувала на конкурс гумореску про діда Панька, який, не маючи відповідної освіти, відкрив фірму і оголосив себе так:
«Відтепер я дистриб’ютер,
Менеджер і брокер.
Взяв кредит, придбав комп’ютер,
Та й офіс нівроку».
Чим це закінчилося? Фінал зрозумілий: фірма Панька збанкрутувала, а автор гуморески стала переможцем конкурсу у номінації «Краща гумореска про менеджмент та бізнес».
У номінації «Краще відео декламування віршів про менеджмент» перемогу здобула Поражинська Яна (1 курс).
Отже, дистанційна освіта – це не бар’єр на шляху до омріяної професії. Це можливість продовжити роботу над формуванням загальних та професійних компетентностей в складні часи карантину. А ще можливості: виховувати в собі самостійність, вчитися грамотно і лаконічно висловлювати думки, аналізувати помилки, працювати з камерою, використовувати новітні інформаційно-комунікаційні технології та ін.
Автор: Осадчук Ірина Віталіївна (19.05.2020)