ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Дистанційне навчання на кафедрі менеджменту організацій

Менеджери завжди мають бути попереду. Повинні вміти і сказати, і себе показати, і нікого не образити, і бути порядними, професійними, чесними, справедливими, і ще багато-багато чого. Навчити цьому – завдання непросте. Тому викладачам, які здійснюють викладання навчальних дисциплін освітньої програми «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 073 «Менеджмент», потрібно постійно удосконалювати свої вміння, у тому числі - й у сфері застосування інноваційних технологій. В умовах пандемії, це завдання стало ще більш актуальним.

Наразі, з активним впровадженням в освітній процес дистанційного навчання, стало зрозуміло, що це не лише нові виклики для здобувачів вищої освіти та їхніх викладачів, а ще й нові можливості. У цьому ми переконуємося щодня: онлайн-конференції, заняття в Zооm, онлайн-конкурси. Навіть проведення дискусій в групах студентів, які виникають спонтанно в ході виконання ними самостійної роботи. А потім, після виконаної роботи, резюме від викладача: «Бути менеджером нелегко, але надзвичайно цікаво! Ми разом пройшли лише малесенький шматочок шляху до того ідеалу, яким має бути менеджер, але я бачу, що у вас все виходить! Нам усім - викладачам і здобувачам потрібно триматися разом. Команда - це успіх!!! А щоб бути командою потрібно разом працювати: навчання, наукові конференції, тези, статті, гурток, творчі конкурси і багато чого цікавого! Я в вас вірю - ви сьогоднішні кращі, ніж ви вчорашні! Розвивайтеся і радійте життю і юності попри все!))).

Звичайно, здобувачам доводиться багато працювати над складним навчальним матеріалом. І щоб це навчання було в задоволення, викладачі  кафедри менеджменту організацій урізноманітнюють методи та форми викладання. Так, надзвичайно цікавими стали для здобувачів, що навчаються на першому курсі економічного факультету за освітньою програмою «Менеджмент», практичні заняття з навчальної дисципліни «Професійна етика та діловий протокол», які містять відеозавдання. Серед них усім найбільше запам’яталися завдання, пов’язані з аналізом власної паравербальної поведінки (із залученням до їх виконання близьких людей, які таким чином карантинний час теж проводили з користю) та формуванням умінь застосовувати паравербальні засоби, що утворюються за допомогою голосу та інтонації, ґрунтуються на тональних і тембрових особливостях мови. Здобувачі  вчилися за допомогою інтонаційних засобів передавати думки, почуття, настрій. З цією метою вони знімали і відправляли в групу Viber розповідь казки «Курочка-ряба» так, щоб це була «казка ні про що», казка-трагедія та казка-комедія (тут відзначилася Григорюк О.).

Також читали напам’ять уривок із поезії Т.Г. Шевченка (фото 2 - Лисак А., 3 – Поражинська Я., 4 – Хлюренко І., 5 – Сіренко Н.):

«Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя.

А то залізете на небо:

— І ми — не ми, і я — не я!

І все те бачив, і все знаю…».

Не менш цікаво проходять заняття з менеджменту на другому курсі. Складні теми емоційно розвантажуються творчими завданнями, серед яких – міні-конкурс «Менеджмент починається з дитинства». На цей конкурс було представлено дитячі вірші, перероблені таким чином, щоб в них було акцентовано увагу на функціях, методах управління. Безперечними переможцями стали Матвєєва Ніна та Махлай Анастасія.

Напрацювання Насті:

«Я лисичка, я сестричка, не сиджу без діла,

Я гусятка пасла, полювать ходила.

А тепер у неділю треба відпочити,

Свою хатку гарнесенько треба покрасити.

А щоб краща була моя хата,

Підготовлю план роботи

Й піду працювати».

А один з віршів Ніни має навіть «карантинні» нотки:

«По дорозі йшов бичок,

Бачить - лізе їжачок,

Як лизнув його бичок -

Поколовся об бочок.

Їжачок сміється:

"То-то, не бери всього до рота".

"Як не брати, - плаче бик, -

до зарплати, може, й  рік!"».

Крім того, серед студентів 1, 2, та 3 курсів, що здобувають вищу освіту за ОП «Менеджмент»,  проводився конкурс поезії, присв’ячений майбутній професії. Ось як гарно пише Дідик Оксана (3 курс):

«Моя робота – просто диво,

Мистецтво, імідж, інтелект.

Погодьтеся,  звучить красиво

Французьке слово «менеджмент»».

Дідик Юрій (3 курс) дає настанову:

«Менеджере! Творчим будь!

Успіх твій – це здатність керувати.

Та настанови Друкера ти не забудь,

Як ефективним стати!».

А ось Григорюк Олександра (1 курс) підготувала на конкурс гумореску про діда Панька, який, не маючи відповідної освіти, відкрив фірму і оголосив себе так:

«Відтепер я дистриб’ютер,

Менеджер і брокер.

 Взяв кредит, придбав комп’ютер,

 Та й офіс нівроку».

Чим це закінчилося? Фінал зрозумілий: фірма Панька збанкрутувала, а автор гуморески стала переможцем конкурсу у номінації «Краща гумореска про менеджмент та бізнес».

У номінації «Краще відео декламування віршів про менеджмент» перемогу здобула Поражинська Яна (1 курс).

Отже, дистанційна освіта – це не бар’єр на шляху до омріяної професії. Це можливість продовжити роботу над формуванням загальних та професійних компетентностей в складні часи карантину. А ще можливості:  виховувати в собі самостійність, вчитися грамотно і лаконічно висловлювати думки, аналізувати помилки, працювати з камерою, використовувати новітні інформаційно-комунікаційні технології та ін.    

Автор: Осадчук Ірина Віталіївна (19.05.2020)