Міжнародний день джазу на заняттях з англійської мови
У листопаді 2011 року на генеральній конференції ЮНЕСКО 30 квітня було проголошено Міжнародним днем джазу. Цей вид музичного мистецтва передусім вважається культурним надбанням США, де він виник на межі ХІХ-ХХ століть. Соціокультурна компетенція як складова загальної іншомовної комунікативної компетенції передбачає обізнаність із локальними явищами країни, мову якої вивчають, а також розвиток ерудиції у культурно-суспільній сфері. Студенти Херсонського державного аграрно-економічного університету на заняттях іноземної мови не лише удосконалюють мовні навички та мовленнєві вміння фахової мови відповідної спеціальності, а й розширюють уявлення про англо-американську автентичність.
Так, упродовж карантину студенти першого курсу факультету рибного господарства та природокористування отримували завдання з рубрики «Повторення граматичного матеріалу» у вигляді текстів джазових композицій, виконуваних легендами світової музики – Елли Фітцджеральд, Луї Армстронга та Френка Сінатри.
Такий спосіб контекстної презентації мовних явищ є ефективним з огляду на залучення емоційного компоненту навчання. Зокрема, текст пісні “Let’s do it” Луї Армстронга унікальний тим, що містить приклади утворення множини іменників на всі випадки – від найпоширеніших способів до рідкісних винятків. Окрім того, він особливо корисний для студентів спеціальностей «Екологія» та «Водні біоресурси», оскільки в ньому безпрецедентно висока концентрація професійно орієнтованої лексики (назви комах, тварин і водних мешканців).
Пісня “Let’s call the whole thing off”, виконувана Еллою Фітцджеральд і Луї Армстронгом, є надзвичайно цінною, позаяк, слухаючи її, студенти мають можливість відчути фонетичні відмінності у діалектах англійської мови, регіональних і соціальних зокрема. Текст пісні побудований на порівнянні вимови слів, що різняться у різних суспільних прошарках і географічно відокремлених групах носіїв англійської мови.
Текст пісні Френка Сінатри “I will wait for you” має своєрідну синтаксичну структуру, вибудовану на поєднанні двох способів вираження майбутньої дії – Future Simple і Present Simple. Щільність означених мовних явищ у тексті-зразку дозволяє максимально зосередитися на специфіці використання цих дієслівних форм.
Додатковим завданням до граматичного аналізу текстів пісень і їх аудіювання було виконання фізичних вправ під танцювальні ритми американського джазу, адже саме вони сприяють зняттю тілесної напруги від тривалого сидіння за комп’ютером і є важливою частиною здорового способу життя.
Таким чином, використання американського джазу в змісті навчання англійської мови є комплексним засобом розвитку мовних навичок, мовленнєвих умінь, удосконалення соціокультурної компетенції та, що не менш важливо, мотивацією до здорового способу життя.
Автор: Бокшань Г.І., доцент кафедри іноземних мов (05.05.2020)