ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Самодисципліна та самовдосконалення студентів під час дистанційного навчання

У час карантину, оголошеного для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, освітній процес в у Херсонському державному аграрно-економічному універистеті не припиняється, а проводиться у формі дистанційного навчання. І не просто за принципом: викладач щось радить почитати, а студент відкладає на «завтра-післязавтра». Кожен день заняття проводяться за розкладом, розклад дзвінків, лекції викладачів, індивідуальні консультації і навіть практика. Тільки дистанційно: не в навчальних аудиторіях, а у власних домівках викладачів і студентів; особливо це стосується студентів першого курсу, які тільки нещодавно почали навчатися і вже в червні-липні закінчують перший рік навчання.

Дуже нелегко втримати дитину в хаті, коли є можливість кудись піти. Але карантин – це не відпочинок, не канікули. І ми студентів не залишили напризволяще. Викладача ж дистанційне навчання відволікає від «роздумів» про коронавірус, така собі відволікаюча терапія. А студент на інше переключений, тренує мозок, бо як не буде працювати, то поки прийде з карантину на заняття, то «забуде табличку множення». Очевидно, що кожна праця втомлює, але це приємна, благородна втома. Можливо, незвична для нас форма навчання, але дуже потрібна.

 

Завданням дистанційного навчання на період карантину в універистеті є забезпечення здобувачам вищої освіти  можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної кваліфікації, підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення до релігії, віросповідання, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей.

 Масовою популярністю на даний час користується система управління дистанційним навчанням - програмне забезпечення, призначене для організації навчального процесу та контролю за навчанням через Інтернет та/або локальну мережу; викладачі спільно зі студентами вибирають найбільш технічно доступні форми дистанційного навчання: онлайн-заняття, скайп-конференції, відеоуроки, лекції-презентації, тестування з використанням різноманітних освітніх платформ, в тому числі платформи Moodle, яка діє на сайті університету. Там викладаються всі завдання, лекції, схеми, тексти. Використовуються всі доступні форми електронного зв’язку: вайбер, Zoom, Інстаграм тощо. Є опитування, є запитання від студентів, є діалог – як вербальний, так і електронний.

 

Зараз ми всі живемо у такий час, щоб хтось був не під’єднаний до інтернету чи 4G в смартфонах. Якщо ж раптом десь з технічних причин зник інтернет, то використовуємо звичайний телефонний зв’язок для індивідуального навчання. Студент, попрацювавши тиждень, може звернутися до викладачів, якщо щось не зрозумів і потребує додаткового пояснення. У кожній підгрупі ми також визначили студента, який найкраще дає собі раду з дистанційного навчання, і попросили-зобов'язали його бути додатковим джерелом консультацій в позаурочний час для своєї підгрупи.  Гарний прояв студентського самоврядування на час карантину. На майбутнє, важливим може бути проведення за допомогою електронних комунікацій спільні збори батьків і студентів в режимі груп, де буде обговорюватися спільна відповідальність студентів, викладачів та батьків за якість дистанційного навчання під час карантину.

Тому, період карантину слід розцінювати, як додаткову можливість займатися самовдосконаленням і розвитком: більше уваги приділити вивченню іноземної мови чи вдосконалити свою фізичну форму; набути нових навичок у досі невідомій сфері чи стати гуру в улюбленому хобі.

 

Тому, шановні студенти, не впускайте шансу стати кращими, мудрішими, розумнішими. Час, проведений у самоізоляції обов’язково стане корисним для вашого майбутнього. І не забувайте про елементарне: щоденні спортивні вправи для підтримання організму в тонусі; елементарна особиста гігієна заради уникнення інфікування небезпечним вірусом; регулярні інтелектуальні навантаження, аби тренувати мозок і набувати нових навичок в обраній професії. І по закінченню карантину колектив студентського самоврядування  чи  збори кураторів обов’язково влаштують бліц-опитування на тему: «Корисності, що я взяв з собою з карантину». Отже, станьте творцем «Успішної особистості», всі умови для цього у вас є!

Автор: доцент кафедри технології виробництва продукції тваринництва Панкєєв С.П. (за редакцією Кривий В.В., Прес-центр БТФ) (14.04.2020)