ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Дистанційне навчання на кафедрі хімії та біології

Під час карантину, оголошеного для запобігання захворюванням, викликаним коронавірусом СOVID-19, викладачі кафедри хімії та біології застосовують дистанційну форму навчання хімії. Вони доводять, що хімію можна на достатньому рівні осягнути при дистанційно-комунікативному підході, із застосуванням різноманітних засобів спілкування, такі як електронна пошта, соціальна мережа Facebook, Viber та ін.

Обов’язковими за такої форми навчання є регулярні консультації, під час яких здобувачі вищої освіти дізнаються про особливості вивчення певної теми, специфіку виконання завдань лабораторних робіт або з’ясовують незрозумілі питання за змістом дисципліни. Консультації проводяться як індивідуальні (телефоном, електронною поштою, через Facebook), так і групові (у Viber-групах).

Зросла значущість самонавчання й самоконсультування: обставини змушують здобувачів не лише самостійно опрацьовувати теоретичний і практичний матеріал, але й частіше відшукувати в інтернеті роз’яснення термінів або приклади дослідів, вчитуватися в наукові статті. Крім того, важливим є взаємоконсультування – спілкування з іншими здобувачами, обізнаними на хімії, з метою з’ясувати певне предметне питання.

Здобувачі, які мають таку технічну можливість, виконують лабораторні роботи в електронному форматі і надсилають викладачеві для перевірки – електронною поштою, через Facebook або Viber.

Для зворотного зв’язку здобувачі можуть обрати будь-який прийнятний для себе і викладача спосіб, проте переважно це зв’язок телефоном і за допомогою Viber, рідше застосовуються електронна пошта й Facebook.

На жаль, на заваді розширенню методів і технологій дистанційного навчання стають обмежені технічні можливості багатьох учасників освітнього процесу, а подеколи й такі непередбачувані обставини, як відсутність світла або інтернету.

Проте дистанційне навчання сприяє розвиткові в здобувачів і вдосконаленню у викладачів різноманітних компетенцій, зокрема когнітивної, комунікативної, інформаційно-цифрової, самоконтролювальної.

  

Автор: Козичар М.В. ()