Якість вищої освіти: слушні поради до часу
Почасти дискусії на теми нинішнього рівня вищої освіти сягають розміру майже океанічних хвиль. І не тільки у середовищі професіоналів - відомих учених-теоретиків та педагогів-практиків. Не в дивину, що дискусії на теми вищої освіти стають предметом запальних обговорень не тільки телевізійних ток-шоу, а вже добиралися й до кухонь пересічних громадян.
Така аналітична критика і навіть скептичний погляд на цю проблему - теж не унікальне лише для нинішніх часів і виключно для нашої країни. В усі періоди становлення та інновацій у вищій школі (а надто реформаторських експериментів та пошуків нових формул набуття освіти значно вищого ґатунку), вимагає особливого професіоналізму від керівників-менеджерів, учених, студентства. А ще – від тих, хто навчений аналізувати акредитаційні процеси.
- Таку професійну нагоду маю і я - експерт із акредитації освітніх програм України. Ще торік пройшла навчальний та практичний вишкіл за стандартами європейських країн. І ось щойно повернулася з нашої столиці, де методично-практичні семінари для експертів проводили відомі спеціалісти-практики – спікери Національного агентства забезпечення якості вищої освіти. Відтак маю реальну можливість підвищити рівень професійної кваліфікації. Зокрема, ґрунтовно поглибити оновлену інформацію в системі он-лайн та «живих» семінарах, накопичити не тільки новий теоретичний багаж, а головне – перевірити свої знання практично. Зокрема, щодо особливостей оцінювання критеріїв освітніх програм,акредитації PHD програм, оцінювання 10-го критерію. Окрім того, провідні фахівці в галузі освіти провели подетальну кореляцію оцінок у звітах експертних груп та у висновках галузевої експертної ради.
За нинішніх умов встигнути засвоїти значний інформаційний спектр було нескладно, адже працювали ми в форматі інтерактиву. Тож було і дієво, і цікаво водночас. Перечитала відгуки своїх колег в Інтернеті – там суцільні подяки за такий змістовний інтерактив. І упевненість у тому, що поступово наша вища освіта таки набуде високої якості не тільки у великих вишах…
Автор: Ганна Фесенко, аспірант, асистент кафедри «Публічне управління та адміністрування» економічного факультету ХДАУ (05.02.2020)