ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Наукова і профорієнтаційна зустріч із педагогічним та учнівським колективом Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова з нагоди ювілею

“Я не можу навчити всіх усьому, але можу вплинути на мислення моїх учнів” (Сократ)

Херсонському академічному ліцею імені О.В. Мішукова – 30 років!

Найщиріші вітання від Херсонського державного аграрно-економічного університету!

9 жовтня 2024 доцентка кафедри публічного управління, права та гуманітарних наук Юлія Главацька мала нагоду долучитися до Дня науки, у межах якого керівництво ліцею та педагогічний склад запросили своїх колег-науковців із різних закладів вищої освіти України, які колись були ліцеїстами або працювали в Херсонському академічному ліцеї імені О.В. Мішукова.

У теплій науковій атмосфері обговорювали гостроцікаві питання, які надихають викладачів на пошук і вирішення певних проблем вивчення та навчання іноземних мов.

Юлія Главацька запропонувала тему для дискусії, пов’язану з розвитком критичного мислення здобувачів закладів середньої та вищої освіти. Доповідачка зазначила, що коли говорять про критичне мислення, то мають на увазі в першу чергу навичку, якою має володіти людина. Критичне мислення – складне й багаторівневе явище. Мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень.

Викладачка наголосила, що для здобувачів закладів освіти критичне мислення — це більше подорож, що триває все життя, аніж щось, що було підібрано за два тижні у межах певної розмовної або граматичної теми. Навчання критичного мислення займає багато часу, але ніколи не пізно починати над цим працювати.

Здобувачі закладів освіти повинні практикувати критичне мислення, реально брати в цьому участь, а не просто дізнаватися про це чи спостерігати за іншими. Принаймні частина практичних завдань із будь-якої дисципліни має ґрунтуватися на спеціально розроблених вправах, які допомагають покращити навички критичного мислення здобувачів. І вирішальну роль у цьому відіграє викладач і його ставлення до критичного мислення як до «мистецтва слушно думати, говорити та діяти». Викладачу іноземної мови, кваліфікованому та компетентному, потрібно відмовитися від старого шаблону навчання іноземної мови (лише читати та перекладати). Базою критичного мислення постає знання. За допомогою критичного мис­лення звичний процес пізнання індивідуалізується і набуває осмислення, безперервності та продуктивності.

Юлія Главацька з гордістю продемонструвала свої наукові доробки в цій галузі, наукові напрацювання колег своєї кафедри і здобувачів Херсонського державного аграрно-економічного університету.

Звертаючись до ліцеїстів Херсонського академічного ліцею імені О. В. Мішукова, доповідачка запропонувала здійснити віртуальну подорож сторінками сайту ХДАЕУ та продемонструвала перелік заходів, які кафедра публічного управління, права та гуманітарних наук пропонує в цьому навчальному році.

Автор – Юлія Главацька