ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Вчителі фізики Херсонщини в «Лабораторії фізичних експериментів» Херсонського державного аграрно-економічного університету

22 грудня 2021 року вчителі фізики Херсонщини в рамках семінару, що проводить навчально-методична лабораторія математики, фізики та астрономії КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», традиційно ознайомились з «Лабораторією фізичних експериментів» Херсонського державного аграрно-економічного університету.

Доцент Кияновський Олександр Мойсейович розповів про роль та значення фізичних експериментів в розвитку творчих здібностей та мислення учнів, їх зацікавленості у вивченні фізики.

Історичний досвід показує, що рівень життєздатності будь-якої держави, її авторитет залежать насамперед від рівня освіченості населення.

Важливо, що в загальному обсязі знань, що накопичило людство, виняткове місце належить фізиці.

Революційні відкриття в фізиці здійснили та здійснюють вирішальний вплив на стан науки, техніки й на все наше життя.

Поняття фізики та її закони лежать в основі всього природознавства, тому фундаментальна підготовка з фізики особливо необхідна для спеціалістів в області природничих та технічних наук.

На жаль, останнім часом різко зменшився інтерес учнів (і студентів!) до вивчення фізики, знизився престиж фізичної освіти.

Суттєво, що найбільш низький прохідний бал при проходженні ЗНО отримують абітурієнти під час вступу на спеціальності, пов’язані з точними та природничими науками, хоча ці спеціальності визначають конкурентоздатність держави та її можливості до постійного розвитку.

Як і всі природничі науки, фізика – наука експериментальна, фізичні експерименти є і джерело знань, і критерій істинності теоретичних досліджень.

Зрозуміло, що викладання фізики необхідно проводити з використанням фізичних експериментів.

Найважливіша задача викладача – активізація розумової діяльності учнів. Демонстраційний експеримент – дієвий та раціональний спосіб створення проблемної ситуації.

Демонстраційні експерименти підвищують зацікавленість до матеріалу, що розглядається, загострюють та спрямовують увагу, сприяють міцному запам’ятовуванню.

Особливо запам’ятовуються ефектні досліди, що викликають подив, вражають, які на перший погляд суперечать здоровому глузду.

Більшість дослідів, які продемонстрував О.М. Кияновський, відповідають таким критеріям.

Суттєво, що такі реальні експерименти викликають набагато більше вражень, ніж віртуальні.

Відзначимо, що продемонстровані унікальні досліди, в тому числі й авторські, можуть бути з успіхом використані як на уроках фізики, так і в роботі шкільних гуртків. Ці досліди відповідають вимогам освітніх програм, за якими викладають фізику у загальноосвітніх закладах.

Вчителі із задоволенням, зацікавлено спостерігали досліди, активно брали участь в їх виконанні, фотографували, знімали відео, щоб відтворити експерименти у себе в школі.

Вони ознайомилися з університетом, його факультетами, спеціальностями, за якими здійснюється підготовка фахівців.

Важливо, що налагоджена раніше плідна співпраця КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» та Херсонського державного аграрно-економічного університету успішно продовжується.

 

Автори: Шолохова Н.С., к.п.н., завідувачка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономії КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», Кияновський О.М., к.х.н., доцент (25.12.2021)