Інтеграція системи навчання до інтерактивного простору на кафедрі водних біоресурсів та аквакультури факультету рибного господарства та природокористування
Враховуючи радикальні зміни в контексті освітнього середовища на тлі безперервності модернізації освітніх систем, на кафедрі водних біоресурсів та аквакультури викладачами здійснюється адаптація методів навчання для здобувачів вищої освіти. Вектором є створення навчально-інформаційного середовища з використанням і освоєнням засобів комунікації, системи гіпермедіа, мультимедійних засобів та отриманням навичок «навігації» у доступному інформаційному просторі тощо.
Для здобувачів вищої освіти денної форми навчання спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» заняття реалізуються у змішаній формі навчання. Зокрема, навчальний матеріал лекційних занять надається з використанням різнопланових платформ он-лайн формату (Discord, Viber, Zoom тощо).
Доцент кафедри Павло Кутіщев проводить лабораторне заняття для здобувачів вищої освіти денної форми навчання з дисципліни «Рибальство»
Доцент кафедри Павло Кутіщев проводить лекцію для здобувачів вищої освіти денної форми навчання з дисципліни «Рибальство»
Теоретичні та практичні навички здобувачі вищої освіти денної форми навчання здобувають під час практичних занять з дотриманням належних правил протиепідемічних заходів. За умов проведення заняття з використанням он-лайн платформ викладачі орієнтуються на активне освоєння здобувачем вищої освіти різнопланових методів та способів пізнавальної діяльності з адаптацією до освітнього процесу можливостей кожного з врахуванням особистості та індивідуальних потреб для забезпечення можливостей їх саморозкриття.
Для здобувачів вищої освіти спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» вкрай важливим є практична складова навчального процесу, оскільки компетенції та програмні результати фахових дисциплін передбачають саме оволодіння практичними навичками. Спеціальність є «живою», тому тонкості вміння працювати з гідробіонтами, проводити науково-дослідні роботи є передумовою формування висококваліфікованого та конкурентоспроможного фахівця в рибному господарстві.
Проведення практичного заняття з дисципліни «Фізіологія риб» здобувачів вищої освіти денної форми навчання, викладач доцент кафедри Олена Гончарова
Проведення практичного заняття з дисципліни «Фізіологія риб» здобувачів вищої освіти денної форми навчання, викладач доцент кафедри Олена Гончарова
Скриншот з екрану: використання платформи Discord для надання матеріалу до опрацювання для здобувачів вищої освіти ОС «Магістр» дисципліна «Сучасне товарне рибництво», викладач доцент кафедри Олена Гончарова
При організації навчального процесу для здобувачів вищої освіти спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» викладачі роблять акцент на активному впровадженні до освітнього процесу методик розвитку критичного мислення, методів інтерактивного навчання, методу “мозкового штурму”, орієнтованого на розв’язування складних завдань за обмежений час, розвиток творчих здібностей здобувачів, а також методів «фреймінг» та «інтелектуальна провакація» («інтелектуального підштовхування»), націлення шляхом постановки питання для здобувача на правильну відповідь та розвиток вміння формувати запитання, які спрямовують необхідне мислення тощо.
Для здобувачів вищої освіти спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» заочної форми навчання освітній процес організований таким чином, що здобувачі отримують всі компетенції та програмні результати, передбачені кожною з дисциплін. Поставлені цілі досягаються шляхом організації он-лайн лекційних та практичних занять не лише у дискусійному форматі, а й з використанням дидактичних методів, демонстрацією екрана з презентаційним матеріалом тощо.
Проведення лекційного заняття з дисципліни «Сучасні проблеми іхтіології» з використання он-лайн платформи для здобувачів вищої освіти заочної форми навчання, викладач доцент Володимир Корнієнко
Проведення практичного заняття з дисципліни «Сучасні проблеми іхтіології» для здобувачів вищої освіти заочної форми навчання, викладач доцент Володимир Корнієнко
Отже, при наданні освітніх послуг сучасний викладач забезпечує отримання передбачених компетенцій та програмних результатів навчання для здобувачів вищої освіти шляхом розвитку та вдосконаленню «медійної грамотності», освоєнню більш широкого спектру інформаційних технологій та кейс-методів на основі інтернет-платформ для комунікативних заходів. Навчально-методичний матеріал, що надається, є адаптованим до індивідуальних інтелектуальних потреб та можливостей кожного зі здобувачів вищої освіти спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультури». Можливо, у перспективі однією з запланованих цілей буде розробка та створення контенту віртуальної лабораторії з можливостями моделювати виробничі ситуації, здійснювати міні-моделі акваферм, відбирати біологічний матеріал у риб, гідробіологічні проби з акваторій з можливістю їх обробки у цифровому вигляді….
Автор: доцент, завідувач кафедри водних біоресурсів та аквакультури Павло Кутіщев, доцент кафедри Олена Гончарова (09.10.2020)