Мобільні додатки, як ефективний засіб засвоєння галузевої термінології в дистанційному навчанні
Наразі карантин. Та як усі ми знаємо, кожна медаль має дві сторони: світла - це те, що зараз 2020 рік і ми маємо величезні ресурси для розв'язання цієї проблеми. Це online платформи для дистанційного навчання, багаточисельні лінгвістичні портали, телебачення, сучасні мобільні додатки та OTG технології, які дозволяють "на ходу", (а саме так і перекладається абревіатура On-The-Go), мати доступ до інформації у будь-який час і в будь-якому зручному для отримувача місці за умов користування смартфоном на системі Android більш-менш нового покоління і при умовах відсутності стаціонарного ПК.
Так, хочу поділитися досвідом використання деяких ефективних, apps, навчальних мобільних додатків, якими я користувалася на практиці.
По-перше, щоб не заблукати у величезній кількості інформації, я стала вивчати практики закордонних освітніх закладів, зокрема Великої Британії, і підписалася на лінгвістичний портал від Cambridge University Press для викладачів іноземних мов, що дало можливість отримувати інформацію про запровадження в учбових закладах освітніх онлайн-майданчиків через мобільні додатки.
По-друге, записалася на програму онлайн-тренінгів, яку організовано спеціально для викладачів іноземних мов, наприклад, одна з найкращих, на мій погляд:
Мої отримувачі знань - це старший контингент студентської аудиторії, які вивчають інформативний контекст наукових та науково-популярних жанрів певної галузі та аналізують їх на лексико-граматичному та інформативному рівнях. Тобто вивчають термінологічний узус спеціального галузевого призначення та його функціональні відповідники в рідній мові. Так, для виконання цієї мети в онлайн режимі, їм було запропоновано встановити декілька навчальних додатків у смартфони.
Перший - це термінологічний словник з зображеннями від Cambridge University. Цей словник має на меті активізацію всіх видів образної пам'яті - зорову, слухову і рукомоторну, вивчає термінологічний функціонал вузької галузі, супроводжується фото і, що дуже важливо, дає можливість для самооцінки та самоперевірки на лексичному та фонетичному рівнях через виконання вправ. До кожного терміну є коментар і чітке розмежування понять: термін - дефініція. Він не є нудним для сприйняття й добре активує студента у процесі запам'ятовування того чи іншого терміну. Він виглядає так:
Ще один цікавий додаток для вивчення термінологічних функцій з анімаційним супроводом на YouTube каналі це Lingwiser Mobile App.
Цей додаток розроблено і рекомендовано саме викладачам іноземних мов на лінгвістичному порталі Школа Online. Він виглядає так:
І, насамкінець, додаток, за допомогою якого можна готувати тематичні модулі для занять, активно використовувати флеш-картки для вивчення термінологічного функціоналу в текстах вузької галузі. Наприклад, за допомогою ключових слів викладач утворює тематичний модуль з термінами та їх тлумаченням відповідно до інформативного контексту теми. Я використовувала тематичний модуль з екологічного напрямку текстів, давала посилання на актуальний текстовий матеріал щодо вирубки лісів, лісових пожеж, забруднення водоймищ тощо.
Так виглядає правильна відповідь на завдання для самоконтролю:
Студент зрозумів тлумачення терміну забруднення водойм і дав термінологічний відповідник - water pollution.
Віджети додатків, якими я користуюся:
Наприкінці ще раз зазначу, дистанційне навчання має свої переваги:
1). ЗРУЧНІСТЬ І МОБІЛЬНІСТЬ.
Можливість отримувати інформацію будь-де та будь-коли за умов доступу до інтернету та бажання. А відсутність стаціонарного ПК, компенсують технології оn-thе-gо(ОТG) за рахунок використання периферійних девайсів та смартфону.
2). ДОСТУПНІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ.
За звичними дописами "детальніше за посиланням","режим доступу до матеріалу",."розлогіше дивіться" студент отримує всі необхідні матеріали не тільки в текстовому, а й у відео/ аудио режимі, та має змогу повернутися до нього у будь-який момент. Тож зникає проблема відсутності підручників, посібників та метоличок.
3). П03ИТИВНИЙ РОЗВИТОК.
Завдяки візуалізації навчального матеріалу та елементам гейміфікації, активується зацікавленість цифровим середовищем (digitalisation), яке активно використовується для отримання та обміну інформацією.
4). FЕЕDВАСK - студент завжди має зворотній зв'язок з викладачем онлайн, який контролює виконання завдань, коментує їх якість та допомагає у їх розв'язанні.
Автор: Лебідь О.М., кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов (12.05.2020)