ОБЕРІТЬ ПОТРІБНУ МОВУ

Ukrainian English French German Turkish

Участь біолого-технологічного факультету у міжнародному проекті «Tempus»

Основною метою проекту визначено створення та запровадження у навчальний процес Європейського магістерського курсу з контролю якості та експертизи харчових продуктів в чотирьох українських університетах, забезпечення можливості освіти в університетах-учасниках проекту, а також створення можливості отримання другого диплома одного з європейських університетів - учасників проекту. Цей проект став результатом плідної співпраці між науковими колективами університетів-партнерів, які планують не тільки зосередити свою роботу на розробці і впровадженні нового магістерського курсу з контролю якості та експертизи харчових продуктів, але й розширити надалі свою співпрацю на інші галузеві навчальні програми для магістрів.

Учасниками цього проекту є:

• Університет прикладних наук, Вейхенштефан, Німеччина

• Університет Парми, Італія

• Аграрний університет, м. Пловдів Болгарія

• Консалтингова асоціація - Пауло та Беатріз, Португалія

• Харківська державна зооветеринарна академія, Україна

• Дніпропетровський державний аграрний університет, Україна

• ДВНЗ "Херсонський державний аграрний університет", Україна

• Одеський державний екологічний університет, Україна

• Міністерство освіти та науки України

• Міністерство аграрної політики України

 

• Українська корпорація промислового виробництва м'яса, Україна

• Інститут свинарства ім. О.В. Квасницького.

 

Напрями діяльності за проектом

1. Нова програма і навчальний план:

• створення академічної команди проекту;

• порівняльний аналіз навчальних планів, що існують в Україні та ЄС;

• зустріч академічної команди у м. Харкові;

• публікація звіту з порівняльного аналізу;

• розроблення програми і навчального плану;

• легалізація (акредитація) і публікація розробленої програми і навчального плану;

• презентація навчальних планів і програм.

2. Стажування і перепідготовка викладачів

• відбір викладачів для розроблення та реалізації магістерської програми;

• спеціальна мовна підготовка (англійська мова) для викладачів;

• покращення навчальної бази університетів;

• стажування викладачів (протягом 2-х тижнів);

• семінар з обміну досвідом, стажування;

• літня школа (ІІ і ІІІ).

3. Навчальні матеріали курсу:

• вивчення існуючих навчально-методичних матеріалів;

• створення переліку навчально-методичної літератури, що необхідно підготовити;

• розроблення навчально-методичної літератури.

4. Створення 4-х регіональних центрів магістерської підготовки з експертизи і контролю якості харчових продуктів:

• визначення та створення матеріально-технічних умов для центрів;

• створення і обладнання спеціальних лабораторій;

• відбір і підготовка технічного персоналу лабораторій;

• створення бібліотечних фондів.

5. Навчання студентів в регіональних центрах:

• відбір студентів серед бакалаврів;

• навчання на магістерській програмі;

• практика студентів на європейських та українських підприємствах;

• захист магістерських робіт;

• створення асоціації випускників.

6. Розповсюдження досвіду:

• створення веб-сайту;

• випуск щомісячного електронного бюлетеню;

• ярмарка вакансій для студентів;

• публічні заходи та розповсюдження інформації;

• міжнародна наукова конференція.

7. Забезпечення стійкості:

• публікація нового навчального плану;

• кооперація між університетами;

• створення асоціації випускників;

• робота лабораторії.

8. Контроль і моніторинг:

• щоденний внутрішній контроль;

• міжуніверситетський контроль;

• зовнішній контроль.

9. Управління:

• створення команди проекту;

• координаційні зустрічі;

• спільна оцінка виконання проекту.

Очікувані результати

І. Нові програми та навчальні плани Магістерської програми з експертизи та контролю якості харчових продуктів з урахуванням європейського досвіду.

ІІ. Стажування і перепідготовка викладачів.

ІІІ. Навчальні матеріали курсу експертизи та контролю якості харчових продуктів.

ІV. Створення 4-х регіональних центрів магістерської підготовки з експертизи та контролю якості харчових продуктів.

V. Навчання українських студентів у 4-х регіональних центрах магістерської підготовки – розпочнеться у квітні 2011 р.

 

Реалізація проекту почалася 15 січня 2010 року і триватиме до 31 грудня 2012 р. Перша координаційна зустріч відбулась в м. Трісдорфе (Баварія, ФРН). Основною метою саміту було створення академічних команд проекту та проведення порівняльного аналізу навчальних програм в Україні і ЄС.

На зустрічі, яка відбулась 11-15 травня 2010 року в Харківській державній зооветеринарній академії офіційно був представлений Спільний проект в рамках Програми «Tempus».

У червні 2010 року відбулись виїзні семінари та базі навчальних закладів Європейських партнерів. 22-29 червня у Трісдорфе (Німеччина), результатом цього є підписання двосторонньої угоди про співробітництво між університетом Вейхенштефан і чотирма українськими університетами; обмін досвідом університету Вейхенштефан в галузі застосування європейської кредитно-модульної системи (ECTS) і модульного навчання в ступені магістра та підготовка спільної навчальної програми у рамках проекту «Tempus» "Європейський магістерський курс з експертизи та контролю якості харчових продуктів".

21-27 червня в італійському місті Парма та болгарському місті Пловдів, пройшли виїзні семінари метою яких було:

1. Підписання двосторонньої угоди про співробітництво між університетами Парми,  Пловдіва і чотирма українськими університетами;

2. Обмін досвіду Європейських університетів в галузі застосування європейської кредитно-модульної системи (ECTS) і модульного навчання в ступені магістра;

3. Обговорення з підготовки спільних навчальних програм у рамках проекту .

В період з 6 до 11 вересня 2010 р. проведено виїзну «Літню школу»,  на базі відпочинку «Колос» Херсонського ДАУ, на якій було розглянуто навчальні програми за окремими дисциплінами проекту. Розгляд та затвердження структури навчального плану магістерського курсу.

У грудні 2010 р. підготовлені, погоджені та затверджені учбові плани магістерського курсу.

20 грудня 2010 р. завершено переклад на англійську мову посібника «COMPARATIVE ANALYSIS of TEACHING MASTER PROGRAMS in EUROPEAN and UKRAINIAN UNIVERSITIES» і надано координаторам для затвердження європейськими партнерами. 10 січня 2011 р. отримано зауваження та загальне погодження.

20 січня 2011 р. проведено узгодження україномовного та англомовного варіантів посібника «COMPARATIVE ANALYSIS of TEACHING MASTER PROGRAMS in EUROPEAN and UKRAINIAN UNIVERSITIES», інформація надана координатору ХДЗВ Барановському Д.І.

10 березня 2011 р. планова зустріч координаторів проекту на базі Дніпропетровського державного аграрного університету. Метою зустрічі є презентація та затвердження усіма партнерами розширених робочих програм магістерського курсу, визначення графіку та порядку формування груп викладачів та студентів – магістрів для проходження стажування у навчальних закладах європейських партнерів.

Квітень-травень 2011р. формування груп викладачів та студентів – магістрів для проходження стажування у навчальних закладах європейських партнерів.

Червень-липень 2011р. проходження стажування викладачів та студентів–магістрів навчальних закладів європейських партнерів.